مصاحبه آرشیو خبر ها
رونالدو یكی از استثنائات فوتبال جهان است

رونالدو یكی از استثنائات فوتبال جهان است

بدون شك پیوستن كریستیانو رونالدو به یوونوس سورپرایز بزرگ این فصل بود؛ بزرگ‌ترین معامله در فوتبال اروپا. همه كیفیت او را در عرض همین چند هفته به وضوح دیده‌ایم. او می‌تواند یك سوپراستار برای فوتبال ایتالیا و در عین‌حال یك معلم برای بازیكنان جوان‌تر یووه باشد. حضور او برای بازیكنان جوان و مستعد فوتبال ایتالیا یك ثروت عظیم محسوب می‌شود. بازیكنی مثل برنادسكی خیلی خوش‌شانس است كه در كنار رونالدو می‌تواند به بازیكنی بزرگ و كلیدی در فوتبال ایتالیا تبدیل شود. رونالدو یكی از استثنائات فوتبال جهان است؛ بهترین فوتبالیست حال‌حاضر دنیا. اما به نظر من مسی نیز یك افسانه است؛ اعجوبه‌ای فراتر از این دنیا!

 

صحبت های بالا، بخش اول مصاحبه ی دنیل فونسه‌كا مهاجم سابق تیم ملی اروگوئه و باشگاه یوونتوس در سالهای 1997 تا 2001 (49 سالـــه) در گفتگو با tuttojuve می باشد.

 

دیبالا:

 

دیبالا یك پدیده است؛ كافیست به حركت او با توپ و لذت بردنش از فوتبال نگاه كنیم. ظرافت تكنیكی او برای من لذت‌بخش است. پائولو همیشه تلاش می‌كند تا بهترین فرمش را در زمین به نمایش بگذارد. او برای پیشرفتِ بیشتر باید به تصمیمات و نظرات الگری اتكا كند.

 

بنتانکور:

 

به نظر من بنتانكور یكی از كامل‌ترین هافبك‌های یك دهه اخیر فوتبال اروگوئه است. او هنوز خیلی جوان است اما علی‌رغم این سن كم سابقه بازی در بوكا و یووه را در كارنامه ورزشی‌اش دارد. رودریگو در حال پیشرفت و ارتقای عملكردِ فوتبالی‌اش است؛ او از پاهایش خوب استفاده می‌كند و استحكام فیزیكی مناسبی دارد، در عین حال شخصیت بسیار فوق‌العاده‌ای نیز دارد. همین كه او یكی از بازیكنان حال حاضر یوونتوس است این موضوع را اثبات می‌كند، چراكه هر بازیكن جوانی توان و شرایط بازی در این تیم را ندارد. مطمئن هستم به زودی نام او را در میان 10 هافبك برتر جهان خواهیم دید.

 

او ادامه داد:

 

برای تیمی كه روزگاری مجبور به حضور در رقابت‌های سری B شد، ترمیم و بازگشت كار آسانی نیست. آنها نه تنها دوباره به سطح اول فوتبال دنیا بازگشتند بلكه تیمی بهتر و مثل همیشه پیروز ساختند. این راز بزرگ خاندان آنیلی است. چه در دوره‌ای كه من در یووه بودم (دورانِ اومبرتو) و چه امروز با آندره‌آ. آنیلی‌ها نگاهی خاصی دارند كه دیگران فاقد آن هستند. اینكه آنها رقیب‌ ندارند و همیشه جزو برترین‌ها و اولین‌ها هستند اصلاً تصادفی نیست. من آنیلی‌ها را اینگونه توصیف می‌كنم: «آهنین، استوار و بدون اشتباه؛ انسان‌هایی با یك سبك زندگی حیرت‌انگیز.»

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: